Firma wykorzystała również okazję, aby ogłosić swoje przyszłe plany dotyczące części z Centrum Badawczo-Rozwojowym, wraz z budową nowego biurowca obok centrum testowego, zaprojektowanego w celu stworzenia dodatkowej przestrzeni roboczej dla specjalistów, którzy tam pracują.
Nowe centrum testowania technologii napędów to centrum fitness dla mobilności w przyszłości. Tutaj wszystkie napędy pojazdów ZF są dopracowywane pod względem technologicznym, aby zapewnić im najwyższą jakość.
CEO ZF Friedrichshafen AG - Wolf-Henning ScheiderZF zaprojektował centrum testowe jako wysoce elastyczny ośrodek zdolny do testowania napędów elektrycznych, hybrydowych i spalinowych. Symulatory baterii służą do dostarczania niezbędnej mocy napędom elektrycznym i hybrydowym. W ten sposób można symulować cały układ zasilania pojazdu w skrzynkach testowych – niezależnie od źródła zasilania.
Budynek odzwierciedla otwartą politykę badawczo-rozwojową ZF w zakresie angażowania się w nowe technologie w celu opracowania innowacyjnych rozwiązań zapewniających bezpieczną i komfortową mobilność, dostępną dla każdego.
- Wolf-Henning Scheider
Scheider podziękował wszystkim uczestnikom projektu za ich zaangażowanie podczas trzyletniego okresu budowy.
Innowacje, które są "robione w Friedrichshafen" zawsze były istotną częścią DNA naszego miasta i jego rozwoju. Dlatego cieszymy się, że ZF nadal inwestuje w swoją siedzibę, tworząc atrakcyjne i wartościowe miejsca pracy w regionie Jeziora Bodeńskiego. Jest to kolejne potwierdzenie dążenia miasta do przekształcenia się w centrum zaawansowanych technologii i wiedzy.
pierwszy burmistrz Friedrichshafen - Andreas BrandZF ma jeszcze dalej rozszerzać swoje możliwości w Friedrichshafen. Nowy budynek biurowy zostanie wybudowany na terenie centrum badawczo-rozwojowego na wschód od centrum testowego i nie odbiegając wizualnie od pozostałych budynków. Biurowiec ma pomieścić około 400 specjalistów ZF. Projekt budowlany jest obecnie na etapie planowania i zatwierdzania. Po zainwestowaniu w centrum testowe 70 mln euro, ZF ma zainwestować setki milionów.
W Friedrichshafen ZF posiada wiele urządzeń testowych. Sprzęt ten obejmuje istniejące stanowiska do testowania przeniesienia napędu w centrum badawczo-rozwojowym, a także stanowisko testowe do laserowej technologii LIDAR, integralnego elementu zestawu czujników do zautomatyzowanych funkcji jazdy.
Centrum testowe specjalizuje się w testach wytrzymałościowych technologii napędowych. Tutaj możemy zasymulować cały cykl życia napędu pojazdu - czy to napędu elektrycznego, hybrydowego, czy napędu spalinowego - w ciągu zaledwie trzech miesięcy.
kierownik działu badań i rozwoju w firmie ZF - dr Dirk Walliser
Dr Walliser wspomniał również o przestrzeni testowej do zautomatyzowanej jazdy, która została uruchomiona przez ZF razem z miastem Friedrichshafen oraz instytutem IWT z Ravensburg University of Cooperative Education.
Ta przestrzeń testowa umożliwia naszym programistom testowanie zautomatyzowanych i autonomicznych funkcji wirtualnie przy ich biurku. Jest to nieoceniony zasób, który pozwala nam przyspieszyć nasze procesy rozwoju i zoptymalizować procedury testowania.
- dr Dirk Walliser
Budowa nowego ośrodka ZF trwała od stycznia 2016 do grudnia 2018 i kosztowała 70 mln euro. Na każde piętro budynku przypada ok. 5 500 m² powierzchni, a sam budynek zajmuje blisko 130 tys. m³ przy wysokości 18,5 m + pomieszczenie techniczne.
Źródło: ZF Friedrichshafen AG