Rozbudowa lokalnych ośrodków inżynieryjnych pozwala koncernowi ZF na realizację strategii mobilności nowej generacji (Next Generation Mobility) – powiedział Dariusz Walica, Dyrektor Centrum Inżynieryjnego ZF Steering Systems Poland w Bielsku-Białej. W nowym biurowcu BB Park pracować będą inżynierowie ZF odpowiedzialni za obszary aplikacji, systemów, oprogramowania oraz design.
Rozwój naszego Centrum potwierdza rosnące znaczenie bielskiego ośrodka w koncernie ZF. Od momentu otwarcia Centrum w 2015 roku, nieustannie rośniemy i obecnie należymy do czołówki tego typu jednostek ZF na świecie. Coraz więcej funkcji globalnych jest zlokalizowanych u nas. Od roku też systematycznie budujemy stanowiska aplikacyjne, co w przyszłości pozwoli naszym inżynierom zarządzać całościowo projektami realizowanymi dla globalnych klientów.
- Dariusz Walica
Dobra pozycja lokalnych ośrodków inżynieryjnych, takich jak Bielsko-Biała, wynika nie tylko z szeroko zakrojonej strategii globalnego rozwoju technologicznego firmy ZF, ale również z dostępności wykwalifikowanych inżynierów, którzy chcą dołączyć do tej firmy i pracować w międzynarodowym środowisku nad technologiami motoryzacji jutra.
Firma ZF oferuje doświadczonym inżynierom, studentom i absolwentom wszystkich kierunków technicznych interesujące i wymagające stanowiska, a także zapewnia atrakcyjne środowisko pracy.
Ściśle współpracujemy z uczelniami technicznymi na Śląsku i w całej Polsce, ponieważ polscy absolwenci są jednym z naszych najważniejszych atutów.
- Dariusz Walica
Centrum Inżynieryjne w Bielsku-Białej to dziewiąty w skali światowej ośrodek tego typu w dywizji ZF Active Safety. Koncentruje się na projektowaniu systemów mechatronicznych, oprogramowania, wytwarzaniu prototypów oraz przeprowadzaniu testów oraz walidacji akustycznych, mechanicznych i oprogramowania dla elektrycznych układów wspomagania kierownicy (EPS). Centrum zatrudnia aktualnie ok. 200 osób na stanowiskach: Inżynierów, Programistów, Specjalistów oraz Project Managerów i realizuje projekty dla największych producentów samochodów, takich jak Daimler, Hyundai, VW czy FIAT.
Grupa ZF w Polsce posiada ponadto centra inżynieryjne w Częstochowie i Łodzi, w których odbywa się projektowanie i testowanie samochodowych systemów bezpieczeństwa. Aby ugruntować swoją pozycję lidera w dziedzinie technologii motoryzacji, ZF nieustannie zwiększa inwestycje w badania i rozwój (R&D) na całym świecie. W 2019 roku ZF wydała łącznie 2,7 mld euro (2018: 2,5 mld euro) na badania i rozwój, co odpowiada wskaźnikowi kosztów badań i rozwoju na poziomie 7,3%.
Źródło: ZF Aftermarket