To supernowoczesne wirtualne narzędzie pozwoli na nowo zdefiniować standardy pozyskiwania talentów i budowania marki pracodawcy, łącząc innowacyjną technologię z interaktywnym zaangażowaniem kandydatów. Poza czytaniem o ZF na stronie internetowej poświęconej karierze, kandydaci mogą teraz zanurzyć się w wirtualnym świecie stworzonym, aby zaprezentować specyfikę marki, kulturę korporacyjną oraz fascynujące możliwości, które na nich czekają.
„ZF Employer Branding Metaverse oferuje kompleksowe i wciągające doświadczenie, umożliwiając potencjalnym kandydatom i obecnym pracownikom odkrywanie produktów i możliwości rozwoju kariery oraz angażowanie się w wydarzenia na żywo w interaktywnym, wirtualnym świecie. Inicjatywa ta podkreśla nasze zaangażowanie w innowacje, nie tylko w ramach naszych linii produktowych, które już korzystają z rozwiązań X-Reality, ale także w naszych strategiach rekrutacji i zaangażowania pracowników” – mówi Martin Maas, Head of Employer Branding w ZF.
Centralnym elementem platformy Metaverse jest globalna przestrzeń, która zawiera różnorodne informacje na temat celów firmy i jej działalności na całym świecie. Uzupełnieniem jest pięć przestrzeni regionalnych, które prezentują konkretne kraje i regiony, w których działa ZF. Te dedykowane strefy koncentrują się na lokalnych możliwościach i rozwoju zawodowym, prezentując rozległy zasięg firmy i jej otwartą kulturę.
Platforma Metaverse jest wyposażona w kilka kluczowych funkcji zaprojektowanych w celu usprawnienia interakcji i zaangażowania użytkowników:
Narzędzia rekrutacji bezpośredniej: Potencjalni kandydaci mogą planować spotkania jeden na jeden z rekruterami za pośrednictwem zintegrowanego kalendarza online dostępnego w każdej przestrzeni regionalnej. Kandydat decyduje, czy spotkanie odbędzie się za pośrednictwem narzędzia do spotkań wideo, czy w pokoju rozmów Metaverse przy użyciu awatara.
Spotkania z pracownikami i wydarzenia na żywo: Platforma oferuje wgląd w życie pracowników – ambasadorów ZF i organizuje wydarzenia na żywo, aby ułatwić interakcję i zaangażowanie w czasie rzeczywistym. Interaktywna gra w żetony: Użytkownicy zdobywają żetony, angażując się w różne treści, gamifikując doświadczenie uczenia się o przełomowych wydarzeniach i innowacjach firmy.
Jako jedna z pierwszych udostępnionych stref regionalnych, Europa Wschodnia umożliwia użytkownikom eksplorację i zanurzenie się w świecie ZF w regionie, który obejmuje Polskę, Czechy, Słowację, Rumunię, Węgry i Serbię. Przegląd działalności ZF we wszystkich tych krajach można znaleźć w Metaverse.
Ponadto, Metaverse tworzy kompleksową platformę, która umożliwia potencjalnym kandydatom interakcję z ZF poprzez wirtualne wydarzenia, kampanie w mediach społecznościowych itp. oraz odkrywanie możliwości zatrudnienia w regionie.
Oprócz rekrutacji zewnętrznej, Metaverse może wspierać rekrutację wewnętrzną, oferując w pierwszym etapie wirtualne targi pracy. Targi te umożliwiają menedżerom ds. rekrutacji promowanie otwartych stanowisk i bezpośrednią interakcję z wewnętrznymi kandydatami w poufnych wirtualnych pokojach rozmów kwalifikacyjnych. Wspomaga to firmę w rozwijaniu wewnętrznej elastyczności i rozwoju zawodowego. Obecnie ZF pracuje nad dalszymi wewnętrznymi zastosowaniami tego narzędzia, które zostaną wdrożone na całym świecie.
„Dla ZF jako firmy w fazie transformacji ważne jest, aby oferować pracownikom nowe możliwości oraz przyciągać nowe talenty, które będą nas wspierać, zwłaszcza w przyszłościowych obszarach technologicznych. Nowa platforma Metaverse, którą opracowaliśmy w dużej mierze przy użyciu zasobów wewnętrznych, wspiera nas w obu zadaniach” – mówi Martin Maas.
Aby uzyskać dostęp do ZF Employer Branding Metaverse, należy skorzystać z poniższego linku: https://viewer.rooom.com/space/2234064cea0a9ecd71b6954349dd91
Źródło: ZF
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?