Nagrodzony Tri-cam obsługuje autonomiczną technologię napędu ProPILOT 2.0 firmy Nissan w urządzeniu Nissan Skyline.
Dziękujemy firmie Nissan za tę prestiżową nagrodę i możliwość wniesienia wkładu w innowacyjne systemy, takie jak ProPILOT 2.0. Firma ZF jest gotowa do realizacji kolejnych projektów mogących wspomóc rozwój zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i automatycznej jazdy dla światowych producentów samochodów.
prezes zarządu ZF Friedrichshafen AG - Wolf-Henning Scheider
Jest to trzecia od 2014 roku nagroda Innovation Award dla firmy ZF, przyznawana przez firmę Nissan za rozwój technologii kamer.
Innowacyjna kamera Tri-Cam należy do rodziny kamer S-Cam4 firmy ZF. Dodano do niej teleobiektyw z 28° polem widzenia dla lepszej detekcji dalekiego zasięgu oraz obiektyw typu rybie oko z polem widzenia 150° dla lepszej detekcji krótkiego zasięgu. Pozwala to na lepsze rozpoznawanie obiektów dalekiego i krótkiego zasięgu, co przekłada się na poprawę ogólnej wydajności w najwyższej klasy systemach ADAS, w szczególności w przypadku półautomatycznych funkcji jazdy, takich jak wspomaganie jazdy na autostradach i wspomaganie jazdy w korku.
Kompaktowa i elastyczna konstrukcja mechaniczna sprawiać ma, że Tri-cam firmy ZF jest najmniejszą inteligentną kamerą wieloobiektywową dostępną obecnie na rynku. Wykorzystuje wysoce złożoną koordynację obrazów z obiektywu kamery przy użyciu kalibracji wewnętrznej i zewnętrznej, aby zapewnić dokładne pomiary zasięgu i odległości.
ProPILOT 2.0 jest rewolucyjną, autonomiczną technologią napędową przeznaczoną do stosowania na autostradach w ruchu wielopasmowym. Nissan jako pierwszy japoński producent samochodów wprowadził kombinację kierowania, przyspieszania i hamowania, która w odpowiednich warunkach może być obsługiwana w trybie w pełni automatycznym, odciążając kierowcę w ruchu drogowym i długich dojazdach do pracy oraz w ruchu miejskim. Konfiguracja trzech obiektywów, oferująca szersze i dłuższe pole widzenia, umożliwiać ma bardziej zaawansowane i precyzyjne funkcje.
Nagroda ta podkreśla również sukces strategii ZF „See, Think, Act”. Umożliwiać ,a ona firmie ZF rozwój zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i automatyki, poprzez oferowanie zarówno pełnej gamy czujników (kamera, radar i lidar), jak i elektronicznych jednostek sterujących (Pro AI i Safety Domain ECU) oraz inteligentnych systemów mechanicznych (układ kierowniczy, hamulcowy i aktywne zawieszenie), które są w stanie precyzyjnie sterować pojazdami w trybach pilotowanych lub zautomatyzowanych.
Źródło: ZF Aftermarket