ZF z napędami elektrycznymi i komputerem ProAI w Hanowerze | MOTOFAKTOR

ZF z napędami elektrycznymi i komputerem ProAI w Hanowerze

Na trwających targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze, dywizja ZF Commercial Vehicle Solutions prezentuje najnowsze zautomatyzowane rozwiązania eMobility.

 

  • Dywizja ZF Commercial Vehicle Solutions w segmencie pojazdów użytkowych, od momentu rozpoczęcia działalności 1 stycznia br. może pochwalić się znaczącymi osiągnięciami zakresie rozwoju nowych technologii.
  • W 2023 roku w Chinach i USA zostaną uruchomione pierwsze aplikacje ZF ProAI, zapewniające większe bezpieczeństwo i wspierające autonomiczną jazdę.
  • ZF napędza mobilności nowej generacji: całkowicie nowy elektryczny napęd centralny CeTrax 2 zostanie wprowadzony do produkcji przez DAF Trucks; nowa platforma orkiestracji floty ‘SCALAR’ zaprezentowana wzbudza zainteresowanie na całym świecie.
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Dywizja CVS Grupy ZF to kompleksowe rozwiązanie dla branży pojazdów użytkowych, oferujące najszersze portfolio technologiczne i najbardziej rozbudowaną globalną obecność. Dzięki temu możemy oferować lokalnie odpowiednie produkty i rozwiązania. Nasza przewaga biznesowa oraz produkty, które wprowadzamy na rynek, są potwierdzeniem skuteczności przyjętej strategii Next Generation Mobility – podkreśla Wilhelm Rehm, członek zarządu ZF odpowiedzialny za rozwiązania dla pojazdów użytkowych, technologię przemysłową i gospodarkę materiałową – Jako ceniony, rozwojowy partner dla klientów na całym świecie, firma ZF pomaga napędzać przemysł pojazdów użytkowych w kierunku przyszłości, gdzie ludzie i towary będą transportowane bezpiecznie, wydajnie i w sposób zrównoważony przez w pełni autonomiczne, połączone i elektryczne pojazdy – dodaje Rehm.

 

Podczas Targów IAA Transportation 2022, Grupa ZF prezentuje innowacje, które mają fundamentalne znaczenie w produkcji bezpieczniejszych, bardziej wydajnych i ekologicznych pojazdów użytkowych.

Nowy centralny napęd elektryczny CeTrax 2

Prezentacja całkowicie nowego centralnego napędu elektrycznego CeTrax 2 podczas targów IAA poprzedza produkcję seryjną, która ma rozpocząć się w 2023 roku. W tę zaawansowaną technologię układu napędowego ZF wyposaży jedną z ciężarówek marki DAF.

 

CeTrax 2 składa się z dwóch wysokowydajnych silników elektrycznych, jak również falowników z węglika krzemu oraz trzybiegowej skrzyni biegów zdolnej do wykonywania zmian mocy. Dzięki zintegrowaniu wszystkich głównych komponentów w jednym zespole, układ umożliwia producentom oferowanie konwencjonalnych spalinowych i elektrycznych układów napędowych na jednej platformie pojazdu oraz, jak podaje ZF, zapewnia wysoką moc i moment obrotowy, mniejszą masę i zwiększoną sprawność. Przy mocy ciągłej 360 kW i maksymalnej 24 700 nm, elektryczny centralny napęd CeTrax 2 działa z płynną i prawie niezauważalną zmianą biegów dzięki płynnej zmianie mocy. CeTrax 2 może być instalowany zarówno w istniejących, jak i nowych platformach pojazdów.

Centralny napęd elektryczny CeTrax 2

Rozpoczęcie produkcji seryjnej ZF ProAI

Na targach IAA firma Grupa ZF ogłosiła rozpoczęcie pierwszej w historii produkcji seryjnej swojego superkomputera ProAI. Zaprojektowany specjalnie do zastosowań w pojazdach użytkowych, ProAI jest superkomputerem samochodowym zapewniającym inteligencję pojazdu dla wszystkich platform samochodowych, aplikacji programowych i architektury systemów elektrycznych/elektronicznych pojazdu.

 

ProAI jest kompaktowy, energooszczędny i wydajny, przez co obsługuje wszystkie poziomy automatyzacji: od ADAS do poziomu 5 jazdy autonomicznej i zapewnia zaawansowane możliwości obliczeniowe wymagane przez autonomiczną jazdę. Pierwsze uruchomienie ProAI spodziewane jest w Chinach w 2023 roku, następnie superkomputer instalowany ma być w pojazdach ciężarowych w Chinach oraz USA.

 

Oczekiwania branży transportowej co do obniżenia całkowitych kosztów posiadania (TCO) powodują, że już wkrótce na drogach publicznych wiodąca ma być autonomiczna jazda poziomu 4 dla pojazdów użytkowych. W tym obszarze dywizja CVS Grupy ZF prezentuje na targach IAA Transportation 2022 pełne portfolio firmy w zakresie komponentów podwozia zautomatyzowanego pojazdu Poziomu 4 oraz elementów sterujących, a także gotowych rozwiązań w zakresie autonomicznej jazdy w komplecie z wirtualnymi kierowcami.

Superkomputer ProAI

Ogromne zainteresowanie platformą SCALAR

Od niedawnej premiery nowej cyfrowej platformy orkiestracji floty ‘SCALAR’, widać ogromne zainteresowanie tą technologią wśród producentów motoryzacyjnych. ‘SCALAR’ oferuje w czasie rzeczywistym, oparte na AI zautomatyzowane podejmowanie decyzji i optymalizację dla flot, co ma poprawiać wydajność operacyjną, wpływać na zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo, czas pracy, jak również bezpieczeństwo ładunków i pasażerów. ‘SCALAR’ ma oferować zróżnicowany zestaw funkcji optymalizacji operacji flotowych, w tym w pełni automatyczne i bieżące planowanie, wyznaczanie tras, harmonogramy i rozwiązania dyspozytorskie. Platforma wykorzystuje unikalne dane o pojazdach, algorytmy oparte na uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji.

 

‘SCALAR’ ma wspierać koordynację i zarządzanie w czasie rzeczywistym transportem towarów i osób zarówno dla flot jednorodnych, jak i mieszanych. Pomóc ma to operatorom takim jak m.in. przewoźnicy oraz organizatorzy transportu miejskiego wejść na kolejny poziom transportu (TaaS) i mobilności jako usługi (MaaS). Kluczowym elementem ‘SCALAR’ jest jego orkiestracja – rozwiązanie do optymalizacji działania pojazdów autonomicznych, pozyskane od firmy Bestmile w listopadzie 2021 r.

Platforma 'SCALAR'

Większe bezpieczeństwo dzięki modułowej platformie układu hamulcowego nowej generacji

Podczas targów IAA w Hanowerze Grupa ZF pokazuje również nową modułową i skalowalną platformę układu hamulcowego mBSP XBS, w którą wyposażona jest demonstracyjna ciężarówka ZF Innovation Truck. Ten układ hamulcowy wraz z nowym systemem OnGuardMAX firmy ZF wspomagającym hamowanie awaryjne, pokazuje obiecujące możliwości w rzeczywistych sytuacjach na drodze.

 

Źródło: ZF

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).