ZF z nowościami na IAA Transportation 2024 | MOTOFAKTOR

ZF z nowościami na IAA Transportation 2024

ZF prezentuje przełomowe innowacje i technologie na targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze.  Nacisk kładziony jest na najnowsze rozwiązania w zakresie elektryfikacji, automatyzacji i bezpieczeństwa pojazdów użytkowych.

Na targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze ZF prezentuje platformę e-mobilności, koncepcję e-naczepy TrailTrax, oprogramowanie podwozia cubiX oraz najnowszą wersję systemu wspomagania hamowania awaryjnego OnGuardMAX.

Prof. dr Peter Laier, Członek Zarządu Grupy ZF
Prof. dr Peter Laier, Członek Zarządu Grupy ZF

ZF coraz bardziej umacnia swoją pozycję lidera w branży pojazdów użytkowych. Nasze wcześniejsze inwestycje w rozwój produktów z silnym naciskiem na innowacje przynoszą efekty. Dzięki naszemu szerokiemu portfolio produktów i synergii, którą wykorzystujemy w ramach różnych działów i pomiędzy nimi, wyznaczamy nowe standardy w branży. Dowodem na to jest duże zainteresowanie klientów naszymi produktami, wysoki wolumen ostatnich zamówień i strategiczna współpraca z kluczowymi klientami” – mówi prof. Dr. Peter Laier, Członek Zarządu Grupy ZF.

ZF przewiduje również dalszy rozwój systemów napędu elektrycznego

Firma ZF pozyskała wiele nowych zamówień od klientów na swoje najnowsze rozwiązania w zakresie technologii podwozia, bezpieczeństwa i elektryfikacji. Przykładowo, ZF spodziewa się podwojenia produkcji elektrycznych układów napędowych do pojazdów użytkowych w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Potwierdzone już zamówienia o wartości 5 miliardów euro podkreślają silną pozycję rynkową ZF – zwłaszcza w Europie, gdzie firma staje się numerem jeden w dziedzinie technologii zelektryfikowanych układów napędowych dla pojazdów użytkowych.

ZF przewiduje również dalszy rozwój systemów napędu elektrycznego, zwłaszcza na rynkach Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Północnej. Jednym z przykładów jest rosnący popyt na elektryczne przystawki odbioru mocy eWorX, na które ZF spodziewa się podwojenia popytu w nadchodzących latach. ZF obserwuje również pierwsze zainteresowanie klientów niedawno wprowadzonym oprogramowaniem podwozia cubiX. Specjalnie opracowana wersja dla pojazdów użytkowych jest dostępna od czerwca tego roku.

Dotyczy to, w podobny sposób, nowego asystenta hamowania awaryjnego OnGuardMAX. Ogółem, do 2030 r. firma ZF spodziewa się 20-procentowego wzrostu w zakresie zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).

Strategiczne kierunki ZF

Grupa ZF zbudowała strategiczne fundamenty obecnego i przyszłego sukcesu w ostatnich latach poprzez przejęcie firm TRW i WABCO. Dzięki tym transakcjom ZF ma wyjątkową możliwość uzyskania synergii między swoimi oddziałami. Ten efekt synergii w połączeniu z elastycznością produkcji daje ZF decydującą przewagę konkurencyjną w branży pojazdów użytkowych.

Innowacje na IAA 2024: najważniejsze produkty

Grupa ZF zaprezentuje odwiedzającym targi IAA Transportation 2024 liczne technologiczne nowości, takie jak nowa modułowa platforma e-mobilności. Platforma ta składa się z różnych silników elektrycznych, odpowiednich falowników, trzybiegowej skrzyni biegów oraz powiązanych z nią komponentów elektrycznych.

Ten kompleksowy pakiet modułowy oferuje producentom elastyczność w konfigurowaniu systemu napędu elektrycznego zgodnie z ich specyficznymi wymaganiami. Od pojazdów dostawczych ostatniej mili po 44-tonowe ciężarówki, zestaw spełnia szeroki zakres wymagań. Umożliwia elastyczną adaptację do różnych kategorii pojazdów, a tym samym wspiera szybką dekarbonizację w branży pojazdów użytkowych.

Kolejną atrakcją jest koncepcja TrailTrax do elektryfikacji naczep. Ten innowacyjny system integruje elektryczną oś napędową AxTrax 2 firmy ZF i modułowy system akumulatorów z naczepą EBS. Wspólnie komponenty te pomagają zmniejszyć emisję CO2 nawet o 16 procent. System przekształca ciężką ciężarówkę z silnikiem wysokoprężnym w pojazd hybrydowy, co nie tylko obniża zużycie paliwa, ale także znacznie zmniejsza emisję CO2. Ponadto system może być obsługiwany jako hybryda plug-in, co jeszcze bardziej maksymalizuje oszczędności.

ZF prezentuje również nową hybrydową skrzynię biegów TraXon 2. Przekładnia ta umożliwia czysto elektryczną jazdę zarówno w pełni hybrydowym, jak i hybrydowym pojazdom użytkowym typu plug-in. Opracowanie tej przekładni w imponujący sposób pokazuje udany transfer technologii w ramach Grupy ZF. Technologia hybrydowa ZF została pierwotnie opracowana dla samochodów osobowych, a następnie dostosowana do specyficznych wymagań pojazdów użytkowych. Dzięki temu ZF oferuje rozwiązanie, które spełnia wymagania nowoczesnej i zrównoważonej mobilności.

Kolejnym przykładem udanego wykorzystania synergii w ramach Grupy jest oprogramowanie cubiX dla różnych klas pojazdów. To zaawansowane oprogramowanie do sterowania ruchem optymalizuje zachowanie pojazdów użytkowych pod względem stabilności, bezpieczeństwa i osiągów. cubiX przyczynia się do standaryzacji i uproszczenia procesów rozwojowych oraz umożliwia producentom wykorzystanie możliwości różnicowania funkcji podwozia. Po zaprezentowaniu cubiX w czerwcu tego roku, firma ZF spotkała się już ze wstępnym zainteresowaniem ze strony producentów pojazdów użytkowych.

Rozwiązania dla pojazdów użytkowych zwiększające bezpieczeństwo

ZF prezentuje również nowego asystenta zmiany pasa ruchu dla samochodów ciężarowych. System ten wykorzystuje technologię radarową i kamerową do bezpieczniejszej zmiany pasa ruchu. Stale monitoruje sytuację na drodze i aktywnie wspiera kierowcę podczas zmiany pasa ruchu. Jest to szczególnie ważne w przypadku ciężarówek z przyczepami, ponieważ takie manewry stwarzają wysokie ryzyko wypadków. Według badań przeprowadzonych w Niemczech, asystent zmiany pasa ruchu ZF może potencjalnie zapobiec nawet 12 procentom wypadków na autostradach, co stanowi znaczący wkład w bezpieczeństwo na drogach.

Kolejną atrakcją targów IAA 2024 jest nowa wersja systemu wspomagania hamowania awaryjnego OnGuardMAX przeznaczona na rynek europejski. System ten niezależnie rozpoznaje i reaguje na przeszkody w ruchu drogowym. Po raz pierwszy zostanie on zastosowany przez producentów w seryjnie produkowanych pojazdach ciężarowych, w połączeniu z nową platformą hamulcową mBSP XBS. OnGuardMAX przewyższa w wielu obszarach obecne wytyczne GSR. Może identyfikować zarówno ruchome, jak i nieruchome obiekty i inicjować odpowiednie manewry hamowania.

ZF na targach IAA 2024

Od 17 do 22 września 2024 r. odwiedzający targi IAA Transportation 2024 w Hanowerze będą mieli okazję zapoznać się z wieloma innowacyjnymi technologiami ZF na żywo w hali 21, stoisko B54 i porozmawiać z ekspertami ZF.

Źródło: ZF

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).