Ekspansja opon Elect na rynek części zamiennych następuje po ugruntowaniu pozycji marki jako oryginalnego wyposażenia w celu dostosowania pełnej gamy produktów do ewolucji rynku w kierunku elektryfikacji. Rezultatem tych zmian jest stopniowa integracja technologii Elect ze wszystkimi seriami opon Pirelli: P Zero, Cinturato i Scorpion, w wersjach letnich, całorocznych i zimowych.
Zwrot w stronę produkcji, która w coraz większym stopniu koncentruje się na oponach drogowych, jest obecnie bardzo zaawansowany, zwłaszcza w górnym segmencie rynku, gdzie Pirelli ma większościowy udział dzięki partnerstwu z najbardziej prestiżowymi producentami samochodów na świecie. Mówiąc o oponach zimowych do samochodów elektrycznych, stosunkowo nowym, ale dynamicznie rozwijającym się sektorze, Pirelli Elect pokrywa zapotrzebowanie 65% rynku premium i prestiż (przy ponad 80% udziale w przypadku tego drugiego).
Oprócz wyposażania najnowszych modeli samochodów prosto z linii produkcyjnych, rosnąca liczba pojazdów elektrycznych i zwiększone zapotrzebowanie na nie sprawiły, że niezbędne stało się opracowanie opon na wszystkie pory roku. Z tego powodu, po wprowadzeniu na rynek oryginalnej opony letniej Elect, gama stopniowo rozszerza się w wariantach zimowych i całorocznych w seriach P Zero, Cinturato i Scorpion. Rodzina Scorpion dla SUV-ów, która właśnie została odnowiona, jest szczególnie istotna, przy największej dostępnej liczbie homologacji Elect.
Opony z oznaczeniem Elect dostępne na rynku części zamiennych posiadają te same właściwości, co ogumienie używane jako oryginalne wyposażenie: zmniejszają pobór prądu z baterii, radzą sobie ze zwiększonym momentem obrotowym typowym dla silników elektrycznych oraz stabilizują zwiększoną masę pojazdów elektrycznych. Przede wszystkim opony Elect umożliwiają kierowcom korzystanie z pełnego potencjału pojazdów BEV i PHEV w każdych możliwych warunkach drogowych, także w przypadku wymiany oryginalnych opon na wyposażenie dostępne na rynku aftermarketowym.
Integracja technologii Elect z oponami na oryginalne wyposażenie, które można rozpoznać po charakterystycznym oznaczeniu na ścianie bocznej opony, była możliwa dzięki współpracy Pirelli z kluczowymi producentami samochodów na świecie. Są to relacje, które wciąż się rozwijają, potwierdzone rosnącym zapotrzebowaniem na dostawy opon spełniających specyficzne wymagania pojazdów z napędem elektrycznym. Tylko w 2021 r. liczba homologacji Elect przekroczyła 250 (dwukrotnie więcej niż w 2020 r.). Fakt ten podkreśla znaczenie Pirelli w tym segmencie, jako producenta opon z największym udziałem homologacji dla samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in na rynku.
Źródło: Pirelli