Batalia o utrzymanie złącza OBD trwała w Brukseli od wielu miesięcy, a wynik zakończenia prac nad nowymi przepisami był wielką niewiadomą. Jak wcześniej informowało Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, tworząc rozporządzenie zapomniano o złączu diagnostycznym OBD. Tymczasem zastąpienie OBD innym systemem, na przykład całkowicie zdalną diagnostyką, mogło doprowadzić do tego, że część producentów pojazdów skorzystałaby legislacyjnej furtki i zapewniłaby sobie monopol na dostęp do danych dotyczących stanu technicznego pojazdów.
Ostatecznie 19 kwietnia 2018 Parlament Europejski przyjął Pakiet Kompromisowy Rozporządzenia o Homologacji Pojazdu, w którym znajdują się zapisy gwarantujące utrzymanie złącza OBD w nowo produkowanych samochodach. To bardzo ważna informacja dla niezależnych warsztatów samochodowych. Brak złącza OBD oznaczałby blokadę dostępu do danych technicznych niezbędnych do naprawy pojazdu.