W 2021 roku Continental obchodzi jubileusz 150 lat działalności – to historia innowacji i postępu, ciągłej zmiany i rozwoju. Odpowiadając na obecne trendy zarówno globalne, jak i lokalne, koncern zdecydował o zmianie struktury organizacyjnej i postanowił skoncentrować swoją uwagę przede wszystkim na modelach biznesowych swoich klientów, a nie na produktach.
Decyzja ta jest odpowiedzią na nasilające się – także w Polsce – tendencje rynkowe, obejmujące m.in. zmiany w strukturze właścicielskiej pojazdów, dynamiczny rozwój usług leasingowych, flotowych, rent-a-car, a także rosnącą sprzedaż online, trendy ekologiczne i coraz większe zapotrzebowanie na transport.
Uważamy, że kluczem do sukcesu jest jak najlepsze zrozumienie modeli biznesowych naszych klientów i aktywne wspieranie ich w stawianiu czoła wyzwaniom oraz dostosowywaniu się do trendów rynkowych. Dlatego zmieniamy także naszą polską organizację. Począwszy od nowego roku sprzedaż opon do pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych została zintegrowana, a zarządzanie nią odbywa się w trzech kluczowych obszarach: dystrybucji, klientów detalicznych i klientów flotowych. W tym celu stworzyliśmy trzy wyspecjalizowane zespoły, które skoncentrują się na tworzeniu rozwiązań przeznaczonych dla naszych partnerów działających w ramach tych właśnie modeli biznesowych. Jesteśmy przekonani, że w każdym z nich nasi klienci potrzebują odpowiedniego wsparcia, zgodnego ze specyfiką biznesu.
Dyrektor Generalny Continental Opony Polska, który od 1 stycznia, w nowej strukturze objął także stanowisko Dyrektora Sprzedaży - Dariusz Wójcik
Zgodnie z nową strukturą, od 1 stycznia 2021 roku zarządzanie sprzedażą w Continental Opony Polska odbywa się poprzez trzy nowe działy: Dział Klientów Strategicznych, zajmujący się szeroko pojętą dystrybucją, którego dyrektorem jest Andrzej Mazur; Dział Sprzedaży Detalicznej, którego dyrektorem został Cyprian Osowski, oraz Dział Sprzedaży Flotowej, którym zarządza Krzysztof Otrząsek.
Dział Klientów Strategicznych skoncentruje się na wsparciu partnerów zajmujących się dystrybucją opon Continental, w zakresie sprzedaży zarówno tradycyjnej, jak i online.
Rynek dystrybucji opon nieustannie się zmienia. Kiedyś zakup ogumienia był złożonym procesem, który wymagał od użytkownika wielu działań i czasu: pozyskania wiedzy, znalezienia oferty, sfinalizowania zamówienia. Dzisiaj można to robić z poziomu telefonu, nie ruszając się z domu. Nowe okoliczności i narzędzia w naturalny sposób wymusiły zmiany w dotarciu do klienta przez wszystkich uczestników dystrybucji. Zmieniła się także rola producenta, który z pozycji dostawcy staje się coraz bardziej doradcą swoich partnerów biznesowych, wspierając ich w zakresie sprzedaży, działań marketingowych czy łańcucha dostaw. Będziemy to robić poprzez intensywne szkolenia produktowe, kontakt z zespołami handlowymi, aktywną promocję w serwisach oponiarskich i szybkie przekazywanie niezbędnych informacji.
Dyrektor Działu Klientów Strategicznych - Andrzej Mazur
Dział Sprzedaży Detalicznej zajmie się wsparciem klientów detalicznych. Sektor ten zmienia się w Polsce bardzo dynamicznie, wraz z nawykami zakupowymi użytkowników. Liczą się przejrzyste ceny, szybkość realizacji i wysoka jakość obsługi. Do tego dochodzą trendy w zakresie sposobu użytkowania pojazdów oraz rosnącą sprzedaż opon all-season.
To tylko niektóre ze zjawisk, z którymi muszą się zmierzyć nasi klienci, np. serwisy oponiarskie. Wygrają ci, którzy zapewnią najwyższą jakość usług, a my w Continental jakość mamy wpisaną w DNA, co udowadniamy codziennie od 150 lat. Dlatego będziemy wspierać naszych klientów – to oni są naszą wizytówką i reprezentantami marki Continental w oczach końcowego użytkownika. Chcemy współpracować z najlepszymi serwisami w kraju, chcemy dawać wsparcie i narzędzia do pracy, a także dzielić się wiedzą, by wspólnie jak najlepiej odpowiadać na potrzeby nowoczesnych klientów. Trendy rynkowe wymuszają również na nas zmianę modelu biznesowego. Dziś odchodzimy od sprzedaży transakcyjnej, która kończy się na sprzedaży produktu. Będziemy się koncentrować na sprzedaży mobilności.
Dyrektor Działu Sprzedaży Detalicznej - Cyprian Osowski
Sprzedażą dla flot zarządzać będzie Dział Sprzedaży Flotowej. Integracja produktów dla samochodów osobowych, dostawczych i pojazdów ciężarowych sprawi, że klienci będą mieli do dyspozycji o wiele szerszą gamę usług i produktów, dopasowanych do swoich potrzeb.
Mój dział będzie korzystał z pełnego spektrum rozwiązań oferowanych przez Continental dla całego cyklu życia opon: zaczynając od pierwszego wyposażenia w fabryce, przez niezawodną sieć warsztatów partnerskich, a kończąc na zapewnieniu oponom drugiego życia. Biznes flotowy jest dla nas strategicznym obszarem rozwoju, ponieważ rosnąca ciągle presja kosztowa wymaga ciągłej zmiany i innowacji, aby odnosić sukcesy. Oferując kompleksową obsługę w zakresie opon i usług, opartą na wiedzy i analizie danych, budujemy wspólnie z naszymi klientami większą wartość ich firm, a także zwiększamy ich konkurencyjność na tym trudnym rynku. Uważamy, że tworzenie rozwiązań skrojonych na miarę zaczyna się od wsłuchania w potrzeby klientów. Nie mogą powstawać w próżni. Dlatego praktycznie we wszystkie projekty rozwojowe zaangażowani są nasi klienci, a wiele z nich zostało zainicjowanych i wdrożonych po to, aby spełnić ich konkretne wymagania.
- Krzysztof Otrząsek
Nowa struktura Continental Opony Polska nie ogranicza się do samej sprzedaży, znajdzie odzwierciedlenie w całej firmie, we wszystkich obszarach jej działalności.
Nasza transformacja ma znacznie szerszy zasięg i dotyczy całej naszej organizacji, ma wpływ na budowanie rozwiązań i nowych procesów we wszystkich działach Continental Opony Polska. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu będziemy dla naszych klientów jeszcze większym wsparciem jako partner strategiczny, co przełoży się na nasz wspólny sukces.
- Dariusz WójcikZmiana struktury organizacyjnej Continental w całym obszarze EMEA jest zgodna z ogłoszoną niedawno strategią koncernu „Wizja 2030”, której celem jest systematyczny rozwój rozwiązań zorientowanych na klienta we wszystkich aspektach działalności biznesowej, a także dalszy wzrost rentowności Działu Opon. W ramach tej strategii producent ogumienia premium chce także intensywnie wdrażać inteligentne rozwiązania cyfrowe w zakresie opon oraz być liderem zrównoważonego rozwoju wśród najlepszych firm w swojej branży.
Źródło: Continental