Jak dowidział się portal „Money.pl”, walne zgromadzenie akcjonariuszy ElectroMobility Poland odwołało dotychczasową radę nadzorczą spółki ElectroMobility Poland, której prezesem jest Piotr Zaremba. Jednocześnie powołano nowy w skład Rady Nadzorczej, do której weszli: Maciej Mazur (dyrektor zarządzający PSPA – Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych), Agnieszka Szklarczyk-Mierzwa, Sławomir Miklaszewicz, Jarosław Więcek i Paweł Poneta. Zarząd spółki pozostaje bez zmian.
Ostatnio informowaliśmy, że przetarg na realizację inwestycji ElectroMobility Poland w Jaworznie wygrała spółka akcyjna Mirbud. EMP zapewnia, że umożliwia to uruchomienie produkcji samochodu Izera w połowie 2026 r. Tymczasem Ministerstwo Aktywów Państwowych zleciło audyt w spółce.
„Nie została podpisana żadna umowa pomiędzy Polskim Funduszem Rozwoju i NFOŚ a spółką, która miałaby realizować projekt. Przy projekcie Izery jest jeszcze jeden kłopot. Mianowicie to, co się nazywa polskim samochodem elektrycznym wiemy – i to jest po prostu fakt – miało mieć bardzo istotny komponent technologiczny chiński. To razem powoduje, że ta kwestia musi zostać zważona, bo tu jest wiele plusów i minusów. Ja niczego nie przesądzam, musi zostać podjęta decyzja. To jest bardziej decyzja merytoryczna – czy pieniądze na elektromobilność kierujemy na ten projekt czy kierujemy na szereg innych, np. stacje ładownia. To jest decyzja rozwojowa i też taka z punktu widzenia korzyści dla polskiego obywatela” – powiedziała podczas konferencji prasowej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.
Sprawę realizacji projektu Izery skomentował też minister aktywów państwowych Borys Budka podczas uroczystego otwarcia Ministerstwa Przemysłu w Katowicach w piątek 1 marca 2024 r. W ocenie ministra „projekt Izera to jedno z wielu kłamstw poprzedniego premiera Mateusza Morawieckiego”.
„Poza tym, że wycięto dziesiątki czy setki tysięcy drzew, nic więcej tam się nie stało. To jest ważny projekt dla miasta Jaworzna – miejsce, które tam jest. Natomiast od władz tej spółki będę oczekiwał szczegółowego planu dalszych działań. Tak się kończą niestety plany, które się znajdują tylko slajdach, czego był przykładem pan Mateusz Morawiecki. Oprócz tego, że były szumne plany, nic w tej kwestii nie zrealizowano. My będziemy starali się ten teren uratować dla dużej inwestycji. Natomiast model, który zostanie przyjęty, będzie modelem optymalnym biznesowo. Nie może być tak, żeby bez konkretnego planu finansowego ktoś rzucał deklaracje. Na szczęście są inwestorzy, którzy chcą wchodzić w projekt elektromobilności i jest szansa, że właśnie w tę stronę to pójdzie” – powiedział Borys Budka.