Nowe wycieraczki Bosch Aerotwin, podobnie jak czujniki temperatury spalin i czujniki tlenku azotu oraz oprogramowanie Bosch ESI[tronic] 2.0, miały mieć swoją oficjalną premierę podczas odwołanych targów Automechanika we Frankfurcie. Ostatecznie odbyła się ona online.
Bosch zmodyfikował i ulepszył swoją sprawdzoną wycieraczkę szyby przedniej Aerotwin. Dzięki technologii gumy pióra PPP (Power Protection Plus) z opatentowaną powłoką, wycieraczki Bosch Aerotwin od dawna są synonimem cichej pracy i doskonałej skuteczności – nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych. Wprowadzając specjalny dodatek Active Carbon black do mieszanki gumy pióra, konstruktorom firmy Bosch udało się teraz jeszcze bardziej poprawić krawędź wycieraczki przedniej szyby.
Dzięki temu profil pióra typu Long life ma być znacznie bardziej odporny na wpływy środowiskowe. Poprawiona receptura zapewniać ma jeszcze lepszą odporność na ścieranie, oprócz już i tak wyjątkowej odporności gumy PPP na oddziaływanie środowiska, takie jak promieniowanie UV i ozon.
Ta modyfikacja sprawdzać ma się przede wszystkim wówczas, gdy zanieczyszczenia na szybie (takie jak owady, kurz, pyłki lub lód) mają niekorzystny mechaniczny wpływ na krawędź pióra. Dzięki temu wycieraczka Bosch Aerotwin z ulepszonym piórem osiągać ma doskonałe i długo utrzymujące się efekty wycierania, pozbawione smug. Testy jakości Bosch wykazały, że nowe pióra w porównaniu z konwencjonalnymi wycieraczkami wykazują mniejsze ścieranie się, a tym samym mniejsze zużycie.
Podstawą konstrukcji wycieraczek Bosch Aerotwin są dwie szyny stabilizujące ze stali Evodium, które zwiększają nacisk pióra na szybę i równomiernie go rozprowadzają na całej długości wycieraczki. Z jednej strony pomaga to osiągnąć wycieranie bez smug na szybie. Z drugiej – równomierny nacisk zapewniany przez sprężyste szyny Evodium w połączeniu z nową i ulepszoną mieszanką gumową pióra z dodatkiem Active Carbon black zwiększać ma wytrzymałość i zmniejszać zużycie krawędzi.
Źródło: Bosch