Znacznie większa oferta opon Michelin | MOTOFAKTOR

Znacznie większa oferta opon Michelin

Michelin wprowadza nowe opony letnie oraz rozszerza ofertę opon całorocznych i do aut o najwyższych osiągach.

Jedna z nowości na nadchodzące lato to MICHELIN e.Primacy – innowacyjna i oszczędna opona do aut spalinowych, hybrydowych i elektrycznych. Inna nowość to MICHELIN Pilot Sport EV – pierwsza opona do elektrycznych samochodów sportowych.

 

Michelin oferuje też nowe rozmiary wielokrotnie nagradzanej MICHELIN Primacy 4 oraz opon całorocznych MICHELIN CrossClimate+ do aut osobowych i SUV. Na rynek trafią też nowe rozmiary opon do aut o najwyższych osiągach, takich jak MICHELIN PILOT SPORT 4 S, MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R, MICHELIN Pilot Sport 4.

 

Opona MICHELIN e.Primacy

MICHELIN e.Primacy to ogumienie o najniższych oporach toczenia w swojej kategorii[1]. Opona ma klasę A efektywności energetycznej i klasę B przyczepności na mokrej nawierzchni. To jeden z najlepszych wyników na rynku, zważywszy, że opony klasy A oporów toczenia i klasy A lub B przyczepności na mokrej nawierzchni stanowią mniej niż 1% opon dostępnych na rynku[2]. Niskie opory toczenia przekładają się na zmniejszenie zużycia paliwa w autach spalinowych i poprawiają zasięg samochodów elektrycznych.

 

Niski opór toczenia MICHELIN e.Primacy zmniejsza zużycie paliwa o ok. 0,21 l/100 km co przynosi oszczędność ok. 80 euro w okresie eksploatacji opony[3] [4].

 

MICHELIN e.Primacy jest dostępna w sprzedaży od marca br. w 56 rozmiarach od 15″ do 20″.

MICHELIN Pilot Sport EV – opona do elektrycznych samochodów sportowych

W kwietniu na rynek trafi opona MICHELIN Pilot Sport EV zaprojektowana z myślą o właścicielach elektrycznych samochodów sportowych. Opona będzie dostępna w 16 rozmiarach pasujących do felg o średnicy od 18″ do 20″. Na wyposażenie oryginalne przygotowano 11 rozmiarów, a na rynek wymiany 5 rozmiarów.

 

Michelin jest obecnie jedynym producentem ogumienia, który działa na rynku oryginalnego wyposażenia i wymiany do sportowych samochodów elektrycznych.

 

Opona MICHELIN Pilot Sport EV

Podczas projektowania opony MICHELIN Pilot Sport EV inżynierowie korzystali z doświadczenia zdobytego podczas rywalizacji Michelin w Formule E.

 

W oponie MICHELIN Pilot Sport EV zastosowano technologię ElectricGrip Compound, w której centralna część bieżnika jest wykonana z twardej mieszanki zapewniającej przyczepność niezbędną do pokonania wysokiego momentu obrotowego elektrycznych samochodów sportowych.

 

Michelin planuje do 2024 r. ośmiokrotnie zwiększyć sprzedaż na szybko rozwijającym się rynku opon do aut z napędem elektrycznym.

Gama całorocznych opon MICHELIN CrossClimate+

Gama opon całorocznych MICHELIN CrossClimate+ dostępna jest w wersji do aut osobowych oraz segmentu SUV. Kierowcy samochodów osobowych mogą wybierać MICHELIN CrossClimate+ w 78 rozmiarach od 14″ do 19″, zaś właściciele SUV-ów – wśród 41 rozmiarów od 16″ do 20″. Opony z całorocznej gamy MCHELIN CrossClimate zaprojektowano tak, by zapewniały bezpieczeństwo niezależnie od warunków pogodowych.

 

Opona MICHELIN CrossClimate SUV

Opony MICHELIN CrossClimate SUV produkowane są z myślą o kierowcach najpopularniejszych modeli, takich jak chociażby Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Toyota Rav 4, Jeep Cherokee, Mitsubishi Outlander czy Nissan Qashqai.

 

Gama MICHELIN CrossClimate tworzy innowacyjną kategorię opon łączącą technologie ogumienia zimowego i letniego, które dostosowują swoje właściwości do panujących warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.

 

Osiągi uzyskiwane przez opony całorocznej gamy MICHELIN CrossClimate to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii:

 

  1. Innowacyjnej mieszanki bieżnika
  2. Unikatowego połączenia kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D
  3. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią, co zwiększa efektywność hamowania na suchej nawierzchni. Jednoczesne zastosowanie lamelek o pełnej głębokości zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.

MICHELIN Primacy 4 – bezpieczna od nowości do zużycia

Od wiosny na rynku ma pojawić się 19 nowych rozmiarów MICHELIN Primacy 4, co oznacza, że kierowcy mają mieć do wyboru 112 modeli w rozmiarach od 15″ do 20″.

 

Opona MICHELIN Primacy 4

MICHELIN Primacy 4 zaprojektowano tak, by zapewniała długotrwałe bezpieczeństwo, czego dowodzą osiągi w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni od pierwszego[5] do ostatniego kilometra dzięki technologiom EverGrip[6] [7].

 

Technologia ta polega na tym, że rowki bieżnika MICHELIN Primacy 4 są w przekroju bardziej prostokątne od tradycyjnych o stożkowatym kształcie. Dzięki temu przestrzeń do odprowadzania wody zwiększa się o 22%, co nawet przy bieżniku o dopuszczalnej prawem głębokości 1,6 mm podnosi jej odporność na aquaplaning.

 

Wysoko oceniane wyniki hamowania na mokrej nawierzchni udało się osiągnąć także dzięki wykorzystaniu w mieszance gumowej elastomerów najnowszej generacji. W MICHELIN Primacy 4 ułatwiono także odczyt poziomu zużycia bieżnika, ponieważ oprócz tradycyjnych wskaźników na barkach zastosowano dodatkowe oznaczenia na dnie rowków. Dzięki nim kierowcy mogą łatwo określić poziom zużycia ogumienia.

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R – sportowe doznania na co dzień

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R to opona typu semi-slick stworzona z myślą o doświadczonych kierowcach lubiących sportową jazdę lub profesjonalnie rywalizujących na torach wyścigowych, zoptymalizowaną pod kątem użytkowania na suchej nawierzchni. Opona MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R (symbol R to skrót od angielskiego słowa racing) została stworzona z myślą o profesjonalnej jeździe po torze wyścigowym, ale jest też homologowana do poruszania się po drogach publicznych.

 

Opona MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R

Opona jest homologowana przez Porsche, Ferrari, Mercedesa AMG i Chevroleta Corvette.

 

Zastosowane technologie zapewniać mają optymalne prowadzenie i precyzję kierowania, które mają przekładać się na krótszy czas pokonywanego okrążenia. Wyniki te potwierdziły testy wewnętrzne Michelin przeprowadzone na włoskim torze, podczas których Porsche 911 GT2 RS wyposażone w opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R osiągnęło wynik o 0,5 s/km lepszy niż to samo auto jadące na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup 2. Dla porównania – aby uzyskać podobną poprawę wyniku, konieczne byłoby zwiększenie mocy silnika o około 30%!

 

Dla zapewnienia najlepszej sterowności na torze i drodze Michelin zaleca montaż kompletu 4 opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R.

Nowe rozmiary sportowych opon MICHELIN PILOT SPORT 4 S

Michelin proponuje na lato 12 nowych rozmiarów MICHELIN PILOT SPORT 4 S – od 18″ do 23″. Oznacza to, że w sprzedaży będzie dostępnych 105 modeli w rozmiarach od 15″ do 23″. MICHELIN PILOT SPORT 4 S jest oponą docenianą przez producentów samochodów o wysokich osiągach, takich jak BMW M, Ferrari, Ford, Mercedes-AMG czy Porsche.

 

Opona MICHELIN PILOT SPORT 4 S

Oponę cechują najwyższe osiągi w tak kluczowych obszarach jak wytrzymałość i trwałość na torze[8] [9], a także wyjątkowy wygląd, między innymi dzięki szerokiemu rantowi ochronnemu felgi.

 

Dzięki wykorzystaniu technologii Bi-Compound, czyli zastosowaniu w bieżniku dwóch mieszanek gumy o różnych właściwościach, MICHELIN PILOT SPORT 4 S charakteryzuje efektywność hamowania zarówno na drodze suchej, jak i mokrej, co stanowi unikalną cechę w świecie opon sportowych.

 

W Michelin Pilot Sport 4 S zastosowano technologię Premium Touch, dzięki której powierzchnia boków opony i rantu wygląda jak aksamit, co ponadto zwiększa kontrast napisów na bokach opon.

MICHELIN Pilot Sport 4 SUV – sportowa opona do luksusowych SUV-ów

MICHELIN Pilot Sport 4 SUV to innowacyjna opona sportowa do SUV-ów o wysokich osiągach, która ma być dostępna od wiosny w 16 nowych rozmiarach. Oznacza to że użytkownicy mają mieć do wyboru 82 modele tej opony w rozmiarze od 17″ do 23″.

 

Opona MICHELIN Pilot Sport 4 SUV

Celem konstruktorów Michelin było stworzenie opony sportowej do pojazdów SUV, a nie opony SUV o sportowym charakterze. W efekcie powstała MICHELIN Pilot Sport 4 SUV do pojazdów o wyższym środku ciężkości i większej masie niż typowy samochód sportowy, która ma poradzić sobie z większymi siłami odśrodkowymi i poprzecznymi.

 

MICHELIN Pilot Sport 4 SUV może być stosowana w różnych typach aut: 4×4, kompaktowych, średnich, premium i sportowych. Posiada homologację m.in. do Volvo, Jaguara, Mercedesa, Porsche i Land Rovera.

 

Opona zapewniać ma wyjątkową przyczepność i bezpieczeństwo oraz być ogumieniem nr 1 w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni[10] nawet przy dopuszczalnym prawem poziomie zużycia ogumienia[11]. MICHELIN Pilot Sport 4 SUV ma być także oponą nr 1 w zakresie hamowania na suchej nawierzchni[12]. Cechuje ją wysoka trwałość[13] i wytrzymałość dzięki sztywnym klockom bieżnika oraz dwuwarstwowej osnowie o dużej gęstości, która ma zmniejszać elastyczność opony.

 

MICHELIN Pilot Sport 4 SUV zawdzięcza bardzo dużą przyczepność zastosowaniu asymetrycznego wzoru bieżnika: zewnętrzna część została zaprojektowana do jazdy po suchej nawierzchni, zaś wewnętrzna część – do jazdy po mokrej drodze. Boki opony wykonano w technologii Michelin Premium Touch.

MICHELIN Pilot Sport 4 – bezkompromisowa przyjemność i bezpieczeństwo

MICHELIN Pilot Sport 4 to opona z ultra reakcyjnym bieżnikiem oraz technologią Michelin Premium Touch, dzięki której bok opony wyróżnia się wyjątkowym wyglądem imitującym aksamit. W tym sezonie na rynek trafiło 13 nowych rozmiarów opony, która występuje teraz w 138 rozmiarach od 16″ do 21″.

 

Opona MICHELIN Pilot Sport 4

W tym modelu zastosowano technologię Michelin Dynamic Response, która jest oparta na opasaniu wykonanym z hybrydowego połączenia aramidowych i nylonowych wzmocnień tekstylnych, które są w stanie sprostać działaniu siły odśrodkowej przy wysokich prędkościach.

 

Inną wyjątkową cechą opony MICHELIN Pilot Sport 4 jest jej wygląd. Laserowe grawerowanie wzorów na powierzchni boków form zwiększa kontrast napisów. Dodatkowo guma załamuje światło, przez co opona wygląda jak wykonana z aksamitu.

 

MICHELIN Pilot Sport 4 jest przeznaczona zarówno do samochodów sportowych, jak i popularnych aut osobowych. Podczas jej projektowania inżynierowie Michelin wykorzystali doświadczenia zdobyte przy tworzeniu opon sportowych, a także współpracowali z markami BMW, Mercedes-Benz, Audi i Porsche.

 

[1] Kategoria opon MICHELIN e.Primacy to opony letnie klasy premium, do których należą także produkty marek CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI, DUNLOP nieprzeznaczone do montażu jako oryginalne wyposażenie (tj. opony, które nie muszą spełniać określonych wymogów producentów samochodów), ale ogólnodostępne w sprzedaży detalicznej na rynku wymiany.

 

[2] Analiza ocen letnich opon do samochodów osobowych z bazy danych Lizeo z czerwca 2020 r.

 

[3] Współczynnik oporu toczenia nowej MICHELIN e.Primacy jest niższy średnio o 2 kg/t od opon konkurentów. Oznacza to ograniczenie zużycia paliwa nawet o 0,21 l/100 km, a wraz z nim obniżenie emisji CO2 o 5 g w VW Golf 7 1.5 TSI lub zwiększenie zasięgu VW e.Golf o 7%.

 

[4] Przez cały okres użytkowania współczynnik oporu toczenia MICHELIN e·Primacy jest niższy średnio o 1,5 kg/t od oporu toczenia opon konkurentów, co przynosi oszczędność ok. 80 euro na paliwie. Dzięki obniżeniu zużycia paliwa do atmosfery nie trafia ok. 174 kg CO2. Wyniki obliczeń są uśrednionymi wartościami pomiarów opon nowych i z bieżnikiem startym do wys. 2 mm, które odzwierciedlają osiągi w rzeczywistych warunkach użytkowania. Obliczeń dokonuje się dla przebiegu 35 000 km i przy cenie paliwa 1,46 euro/l (https://ec.europa.eu/energy/data-analysis/week-oil-bulletin_en 6/1/2020) ważonych dla 10 krajów o najwyższym wskaźniku użytkowania pojazdów silnikowych w kraju i za granicą (https://ec.europa.eu/eurostat/web/transport/data/database). Rzeczywiste oszczędności paliwa i wydatków mogą się różnić, przede wszystkim w zależności od stylu jazdy, charakterystyki technicznej pojazdu lub ciśnienia w oponach.

 

[5] Opona MICHELIN Primacy 4 posiada klasy A i B przyczepności na mokrej nawierzchni z europejskich etykiet.

 

[6] Od nowości do zużycia (zużycie oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EKG ONZ (ECE R30r03f)). Osiągi MICHELIN Primacy 4 w rozmiarze 205/55 R16 91V przewyższają wartość progu przyczepności na mokrej nawierzchni ustaloną w regulaminie nr 117 EKG ONZ. Do ostatniego kilometra, czyli do dopuszczalnego poziomu zużycia bieżnika (1,6 mm). 

 

[7] Na podstawie wyników testów hamowania (od 80 do 20 km/h) na mokrej nawierzchni przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin we wrześniu 2019 r. i lipcu 2020 r. z oponami MICHELIN Primacy 4 (100%), CONTINENTAL Premium Contact (99,6%), BRIDGESTONE Turanza 4 (96,1%) i GOODYEAR Efficient Grip Performance 6 (94,7%) w rozmiarze 205/55.

 

[8] Na podstawie wyników testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD na zlecenie Michelin w czerwcu 2019 r. z oponami CONTINENTAL SportContact 6, GOODYEAR Eagle F1 Supersport, DUNLOP Sport Maxx RT 2, HANKOOK Ventus Evo3 i PIRELLI P Zero w rozmiarze 235/35-19 96Y zamontowanymi w VW Golf 7. 1. miejsce pod względem hamowania na suchej nawierzchni, 1. miejsce ex aequo z CONTINENTAL SportContact 6 pod względem hamowania na mokrej nawierzchni i 1. miejsce ex aequo z CONTINENTAL SportContact 6 pod względem precyzji kierowania na suchej nawierzchni. 

 

[9] Na podstawie wyników zewnętrznych testów przeprowadzonych przez DEKRA na zlecenie Michelin w lipcu 2019 r. z oponami CONTINENTAL SportContact 6, GOODYEAR Eagle F1 Supersport i HANKOOK Ventus Evo3 w rozmiarze 235/35-19 96Y zamontowanymi w Audi A3, testów z czerwca i lipca 2016 r. z oponami DUNLOP Sport Maxx RT 2 w rozmiarze 255/35-19 91Y XL zamontowanymi w Audi A4 oraz testów z czerwca i lipca 2017 r. z oponami PIRELLI P Zero w rozmiarze 235/35-19 91Y XL zamontowanymi w Audi A3. Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 10 000 km z ekstrapolacją wyników do zużycia bieżnika do 1,6 mm. Rzeczywiste wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i atmosferycznych. 

 

[10] Na podstawie wyników testów hamowania (od 80 do 20 km/h) na mokrej nawierzchni, przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin na przełomie sierpnia i września 2018 r. oraz w październiku 2019 r. i kwietniu 2020 r. oraz testów hamowania na mokrej nawierzchni przeprowadzonych przez APPLUS IDIADA na zlecenie Michelin w październiku 2020 r. z oponami MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV (100%), CONTINENTAL SPORTCONTACT 5 SUV (85,6%), DUNLOP SPORT MAXX RT 2 SUV (93,8%), HANKOOK VENTUS PRIME 2 (89,4%), PIRELLI SCORPION VERDE (90,3%), BRIDGESTONE TURANZA T005 (92,2%) i GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 3 SUV (94,9%) w rozmiarze 235/60 R18 zamontowanymi w Audi Q5.

 

[11] Na podstawie wyników testów hamowania (od 80 do 20 km/h) na mokrej nawierzchni opon o dopuszczalnym poziomie zużycia* przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin na przełomie sierpnia i września 2018 r. oraz w październiku 2019 r. i kwietniu 2020 r. oraz testów hamowania na mokrej nawierzchni opon o dopuszczalnym poziomie zużycia* przeprowadzonych przez APPLUS IDIADA na zlecenie Michelin w październiku 2020 r. z oponami MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV (100%), CONTINENTAL SPORTCONTACT 5 SUV (86%), DUNLOP SPORT MAXX RT 2 SUV (88,6%), HANKOOK VENTUS PRIME 2 (85,9%), PIRELLI SCORPION VERDE (90,7%), BRIDGESTONE TURANZA T005 (96,2%) i GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 3 SUV (90,6%) w rozmiarze 235/60 R18 zamontowanymi w Audi Q5. 

 

[12] Na podstawie wyników testów hamowania (od 80 do 20 km/h) na suchej nawierzchni przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin na przełomie sierpnia i września 2018 r. oraz w październiku 2019 r. i kwietniu 2020 r. oraz testów hamowania na suchej nawierzchni przeprowadzonych przez APPLUS IDIADA na zlecenie Michelin w październiku 2020 r. z oponami MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV (100%), CONTINENTAL SPORTCONTACT 5 SUV (93,2%), DUNLOP SPORT MAXX RT 2 SUV (96,6%), HANKOOK VENTUS PRIME 2 (96,4%), PIRELLI SCORPION VERDE (92,3%), BRIDGESTONE TURANZA T005 (94,9%) i GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 3 SUV (94,5%) w rozmiarze 235/60 R18 zamontowanymi w Audi Q5.

 

[13] Na podstawie wyników zewnętrznych testów trwałości przeprowadzonych przez DEKRA Test Center na zlecenie Michelin w sierpniu i wrześniu 2018 r., październiku 2019 r. oraz wrześniu i październiku 2020 r. z oponami MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV (100%), CONTINENTAL SPORTCONTACT 5 SUV (80,8%), DUNLOP SPORT MAXX RT 2 SUV (73,1 %), HANKOOK VENTUS PRIME 2 (82,4%), PIRELLI SCORPION VERDE (69,6%), BRIDGESTONE TURANZA T005 (67,3%) i GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 3 SUV (95,2%) w rozmiarze 235/60 R 18 zamontowanymi w Hyundai Santa Fe CRDI. Test trwałości w warunkach przeciętnego użytkowania (D50) na dystansie 10 000 km przy głębokości bieżnika 1,6 mm.

 

Źródło: Michelin

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).