Reprezentanci branży motoryzacyjnej zdecydowali, że Motoryzacyjnym Słowem Roku jest „elektromobilność”. Trend ten zdecydowanie zdominował dyskusję o motoryzacji w minionych miesiącach, na drugim miejscu zestawienia znalazł się bowiem „elektryk (samochód elektryczny)”. Zwycięską trójkę zamyka słowo „suwak”.
Od wielu lat wybierane jest "Słowo Roku" czy najbardziej nagłośnione przez media "Młodzieżowe Słowo Roku". Postanowiliśmy przenieść te plebiscyty na grunt motoryzacyjny. To branża, w której bardzo wiele się dzieje i zmienia, co widać chociażby podczas kolejnych edycji targów automotive. Plebiscyt na "Motoryzacyjne Słowo Roku 2019" pokazuje, o czym w minionym roku rozmawiali specjaliści, ale także – czym żyli kierowcy. Prześledziliśmy za pośrednictwem narzędzi Google wyniki najpopularniejszych wyszukiwań internautów. W dużej mierze są one zbieżne z naszym plebiscytem.
dyrektor marketingu marki ProfiAuto - Łukasz Kopiec
Na drugim miejscu w plebiscycie znalazł się „elektryk (samochód elektryczny)”. To kolejny dowód na to, że elektromobilność zdominowała w ubiegłym roku zarówno media, jak i dyskusje branżowe. Z analizy za pośrednictwem Google Trends wynika, że internauci poszukiwali m.in. informacji o cenach i zasięgach takich samochodów, kolejnych modelach wprowadzanych przez znane marki oraz infrastrukturze umożliwiającej ich ładowanie, a także o czasie ładowania.
Na trzecim stopniu podium znalazło się słowo "suwak". Branża żyła nie tylko nowinkami technologicznymi, ale także aktualnymi tematami prawnymi. W drugiej połowie 2019 roku zdecydowanie wzrosła liczba tekstów i wyszukiwań dotyczących zmian w przepisach związanych z tzw. metodą zamka błyskawicznego. Zmiany wprowadzono w grudniu, ale o nowych zapisach dyskutowano już dużo wcześniej. Z badania przeprowadzonego przez ProfiAuto w 2020 roku wynika jednak, że mimo regulacji prawnych, wielu kierowców wciąż ma problem z prawidłową interpretacją przepisów, wiec można się spodziewać, że będzie to wciąż popularny temat zapytań i dyskusji.
- Łukasz KopiecWśród słów, które znalazły się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych, były także m.in. spaliny (emisja spalin), hybryda, paliwo (ceny paliw). Całościowe wyniki pokazują, że miniony rok to dla branży nie tylko rozważania o popularnych trendach technologicznych, ale także o aspektach ekologicznych i ekonomicznych. Plebiscyt na „Motoryzacyjne Słowo Roku” został przeprowadzony po raz pierwszy w Polsce. Do udziału zaproszono przedstawicieli firm motoryzacyjnych działających na terenie całego kraju.
Plebiscyt na „Motoryzacyjne Słowo Roku 2019” przeprowadzono w styczniu 2020 r. za pośrednictwem ankiet internetowych wśród około 200 przedstawicieli branży motoryzacyjnej – głównie właścicieli hurtowni, sklepów i warsztatów samochodowych. Wyniki porównano z analizą zapytań internautów dzięki narzędziu Google Trends.
Źródło: ProfiAuto