Arnd Franz, dyrektor generalny LKQ Europe, potwierdził zaangażowanie LKQ w zrównoważony rozwój jako istotną część strategii korporacyjnej, poprzez angażowanie się firmy w projekty, które pozytywnie wpłyną na jej klientów, pracowników i środowisko. LKQ zobowiązuje się do redukcji emisji CO2 i wnoszenia wkładu w realizację celów Porozumienia Paryskiego. W odniesieniu do aspektów środowiskowych w działalności LKQ Europe, celem jest bycie jedną z najbardziej postępowych firm na europejskim rynku motoryzacyjnym.
Franz zwrócił również uwagę na znaczenie wzmocnienia wytycznych prawnych dotyczących dostępu do danych generowanych w pojazdach, aby umożliwić diagnostykę pojazdów i konserwację predykcyjną dla niezależnego rynku części zamiennych, aby zapewnić konkurencję, innowacyjność i przedsiębiorczość w zakresie europejskich usług mobilności oraz przystępną mobilność dla wszystkich.
Wszystkie te zapewnienia padły podczas wizyty Ismaila Ertuga, posła do Parlamentu Europejskiego, wiceprzewodniczącego Grupy S&D odpowiedzialnego za transport i założyciela platformy Driving Future Platform. Odwiedził on LKQ STAHLGRUBER Logistics Centre w Sulzbach-Rosenberg 25 czerwca 2021 r.
Ertug podczas swojej wizyty podkreślił znaczenie innowacyjnej i zrównoważonej mobilności oraz transformacji w kierunku bardziej ambitnych celów na drodze do neutralności węglowej w Europie:
Transformacja naszej mobilności, transportu i logistyki jest konieczna, aby osiągnąć nie tylko cele redukcji CO2 Europejskiego Zielonego Ładu, ale także wzmocnienie aspektów społecznych w ramach podejścia do zrównoważonego rozwoju. Inteligentna mobilność ma na celu maksymalne zwiększenie wydajności ruchu drogowego w Europie za pomocą cyfryzacji i automatyzacji. Może to zmniejszyć emisje, a także korki. Ponadto przepisy dotyczące zmienionych norm CO2 dla samochodów osobowych i pojazdów ciężarowych, a jednocześnie ulepszona infrastruktura paliw alternatywnych i stacji ładowania w Europie są niezbędne do dalszego rozpowszechniania bezemisyjnych samochodów i pojazdów użytkowych.
- Ismail Ertug
LKQ Europe wdrożyła nowoczesną sieć logistyczną, której celem jest dostarczanie produktów i efektywne minimalizowanie emisji. Firma pracuje nad mapą drogową zrównoważenia emisji z roczną redukcją emisji CO2 w swojej flocie nawet o 30% w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Droga do zerowej emisji ma być połączeniem świadomości i zachowania, które zostaną osiągnięte, na przykład, poprzez szkolenie kierowców, pojazdy o niższej emisji, paliwa alternatywne i ostatecznie alternatywne pojazdy o odpowiednim zasięgu, a także poprzez planowanie projektów pilotażowych w różnych krajach na całym świecie Europa.
Wszystkie dostępne technologie muszą konkurować w polityce redukcji CO2. Elektryfikacja stanowi ważną drogę do dekarbonizacji, a jednocześnie dalsza poprawa i wydajność silnika spalinowego, zaawansowane paliwa alternatywne oraz promowanie innych przyjaznych dla klimatu źródeł energii, takich jak wodór lub biopaliwa, mogą pomóc w promowaniu konkurencji i oferowaniu dodatkowo znacznego potencjału redukcji CO2, który powinien zostać odblokowany dzięki wspierającym ramom regulacyjnym. Mocno wierzymy w równe szanse, gdy redukcja emisji CO2 i ciężarówki na ogniwa paliwowe są ważną częścią przyszłości transportu. Zwłaszcza, że pozwalają na redukcję CO2 o ponad 80% w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami spalinowymi. Chociaż technologia jest obecnie dalej rozwijana i osiąga dojrzałość komercyjną, należy również poczynić inwestycje w infrastrukturę.
dyrektor generalny LKQ Europe - Arnd Franz
LKQ zamierza wdrożyć program pilotażowy z ciężarówkami napędzanymi ogniwami paliwowymi, gdy tylko pojawią się oferty. W trzecim kwartale tego roku dwie ciężarówki Volvo LNG mają zostać wprowadzone do sieci transportowej LKQ Europe w ramach rocznego projektu pilotażowego. Oczekiwana redukcja CO2 to 20%. Jednakże, ponieważ infrastruktura nie pozwala jeszcze na zbyteczne wykorzystanie koncepcji, jest ona ograniczona do 10 tras transportowych odzwierciedlających mniej niż 10% wolumenu transportu LKQ w Niemczech. W Wielkiej Brytanii i Irlandii firma LKQ uruchomiła próbny pojazd dostawczy z napędem elektrycznym na wyspie Wight. Projekt potrwa sześć miesięcy i uwzględni infrastrukturę punktów ładowania do identyfikacji oddziałów z samochodami dostawczymi, których typowy przebieg jest dostosowany do zasięgu i możliwości pojazdu elektrycznego.
LKQ monitoruje nie tylko emisje CO2 w swoich transportach, ale także we wszystkich operacjach, w tym w centrach dystrybucji, budynkach, oddziałach i produktach. Firma podjęła szereg inicjatyw w swoich zakładach w celu zmniejszenia zużycia energii i związanej z tym emisji dwutlenku węgla. LKQ bada więcej możliwości dodania paneli słonecznych do swoich obiektów i zakupu energii odnawialnej dla swoich obiektów w Europie. W Niemczech firma LKQ w ostatnich latach znacznie zmniejszyła swój ślad węglowy, wymieniając 98% wszystkich lamp w ponad 100 oddziałach i centrali na energooszczędne diody LED. Niemieckie zakłady są od lat całkowicie zaopatrywane w energię elektryczną i gaz neutralny pod względem emisji CO2.
LKQ Corporation, spółka-matka LKQ Europe, jest w czołówce w dziedzinie ochrony środowiska, odkąd została założona w 1998 roku jako firma zajmująca się rozbiórką i recyklingiem pojazdów osobowych. Dziś jest jednym z najbardziej znanych podmiotów zajmujących się recyklingiem pojazdów, a jej oddziały w Ameryce Północnej poddają recyklingowi ponad 90% materiałów z zakupionych przez nią pojazdów, które w przeciwnym razie trafiłyby na wysypiska.
Na początku kwietnia firma LKQ Corporation ogłosiła swój inauguracyjny Raport Zrównoważonego Rozwoju, w którym nakreśla ciągły nacisk firmy na odpowiedzialne praktyki środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego („ESG”), w tym dokumentuje, w jaki sposób firma promuje różnorodność, szkolenia pracowników i bezpieczeństwo.
Źródło LKQ Corporation