Zwiększona odporność akumulatorów na wstrząsy | MOTOFAKTOR

Zwiększona odporność akumulatorów na wstrząsy

Akumulatory o pojemnościach 240 Ah i 190 Ah to odpowiedniki tych najczęściej spotykanych w pojazdach – o pojemnościach 180 Ah i 225 Ah.

Poprawienie parametrów osiągnięto przy zachowaniu dotychczasowych wymiarów akumulatorów, co powoduje, że pasują w pojeździe bez żadnych przeróbek.

 

Dzięki większej pojemności doskonale sprawdzają się one w samochodach pracujących w ciężkich warunkach lub mających duże zapotrzebowanie na prąd. Akumulatory TE EFB mają odporność na wstrząsy spełniającą standard V4 (co odpowiada odporności za wstrząs do 6 g), większą tolerancję na pracę z niskimi stopniami naładowania oraz są dużo bardziej odporne na pracę cykliczną.

Zwiększoną odporność na wstrząsy zapewniają:

  • klejenie na gorąco całych pakietów płyt do dnia obudowy, co dodatkowo zmniejsza obciążenia mechaniczne połączeń wewnętrznych akumulatora;
  • pokrycie płyty dodatniej warstwą poliestru, co poprawia stabilność masy czynnej zapobiegając jej opadaniu z kratki, zwiększając odporność na pracę cykliczną oraz odporność na wstrząsy i wibracje;
  • wzmocnienie klejem termoplastycznym miejsc mocowania płyt do ich łączników, co zmniejsza ryzyko oberwania pojedynczych płyt;
  • zastosowanie dodatkowych stabilizatorów mostków pomiędzy trzecią a czwartą celą, co przeciwdziała pęknięciu mostka w miejscu najbardziej obciążonym mechanicznie.

Oprócz zwiększonej odporności na wstrząsy, akumulatory TE posiadają szereg rozwiązań technicznych poprawiających ich właściwości eksploatacyjne. Zastosowanie mikroporowatych separatorów kopertowych zapobiega zwarciu płyty dodatniej i ujemnej oraz wydłuża żywotność akumulatora.

 

Konstrukcja kratki ołowianej produkowanej metodą wytłaczania charakteryzuje się skróconymi drogami przepływu prądu, co zmniejsza oporność wewnętrzną i zwiększa moc, a specjalny stop ołowiu zwiększa odporność na korozję i zapewnia niski stopień samorozładowania. Unikalnym rozwiązaniem zastosowanym w akumulatorach TE są cyrkulatory kwasowe znajdujące się w każdej celi. Zapobiegają one rozwarstwianiu się elektrolitu i pozwalają na utrzymanie jego równej gęstości, co zwiększa dostępny prąd rozruchowy w akumulatorach częściowo rozładowanych oraz opóźnia zjawisko zasiarczania płyt.

 

Wprowadzone udoskonalenia mają na celu lepsze dostosowanie akumulatora do wymagań współczesnych pojazdów ciężarowych z dużą liczbą odbiorników elektrycznych.

 

Źródło: Inter Cars

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).