Poprawienie parametrów osiągnięto przy zachowaniu dotychczasowych wymiarów akumulatorów, co powoduje, że pasują w pojeździe bez żadnych przeróbek.
Dzięki większej pojemności doskonale sprawdzają się one w samochodach pracujących w ciężkich warunkach lub mających duże zapotrzebowanie na prąd. Akumulatory TE EFB mają odporność na wstrząsy spełniającą standard V4 (co odpowiada odporności za wstrząs do 6 g), większą tolerancję na pracę z niskimi stopniami naładowania oraz są dużo bardziej odporne na pracę cykliczną.
Oprócz zwiększonej odporności na wstrząsy, akumulatory TE posiadają szereg rozwiązań technicznych poprawiających ich właściwości eksploatacyjne. Zastosowanie mikroporowatych separatorów kopertowych zapobiega zwarciu płyty dodatniej i ujemnej oraz wydłuża żywotność akumulatora.
Konstrukcja kratki ołowianej produkowanej metodą wytłaczania charakteryzuje się skróconymi drogami przepływu prądu, co zmniejsza oporność wewnętrzną i zwiększa moc, a specjalny stop ołowiu zwiększa odporność na korozję i zapewnia niski stopień samorozładowania. Unikalnym rozwiązaniem zastosowanym w akumulatorach TE są cyrkulatory kwasowe znajdujące się w każdej celi. Zapobiegają one rozwarstwianiu się elektrolitu i pozwalają na utrzymanie jego równej gęstości, co zwiększa dostępny prąd rozruchowy w akumulatorach częściowo rozładowanych oraz opóźnia zjawisko zasiarczania płyt.
Wprowadzone udoskonalenia mają na celu lepsze dostosowanie akumulatora do wymagań współczesnych pojazdów ciężarowych z dużą liczbą odbiorników elektrycznych.
Źródło: Inter Cars