Zwolnienia w Europejskim łańcuchu dostaw dla motoryzacji mogą osiągnąć poziom z czasów pandemii COVID-19 - ostrzega europejskie stowarzyszenie dostawców motoryzacyjnych CLEPA.
Badania CLEPA pokazują, że od 2020 roku sektor stracił około 86 000 miejsc pracy, choć wcześniej prognozowano, że do 2025 roku powstanie ponad 100 000 nowych stanowisk.
W pierwszej połowie 2024 roku ogłoszono zwolnienie dodatkowych 32 000 pracowników, co przewyższa liczbę zwolnień z najgorszego okresu pandemii. Spadek popytu, rosnące koszty produkcji i opóźnienia w inwestycjach w nowe technologie są głównymi czynnikami utraty miejsc pracy.
Sekretarz generalny CLEPA, Benjamin Krieger, zauważył, że najnowsze dane to poważne ostrzeżenie. Według niego, sektor motoryzacyjny, który jest kluczowy dla gospodarki Europy, znajduje się w punkcie zwrotnym. Aby zabezpieczyć miejsca pracy i odzyskać konkurencyjność na światowym rynku, potrzebne są zmiany regulacyjne, w tym elastyczniejsze podejście do norm CO2 oraz większy dostęp do danych z pojazdów. Bez takich działań Europa może stracić swoją pozycję lidera w branży motoryzacyjnej.
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:
Źródło: AutomotiveSuppliers