Zwrot środków z viaTOLL możliwy tylko do piątku | MOTOFAKTOR

Zwrot środków z viaTOLL możliwy tylko do piątku

Do 30 września br. jest jeszcze możliwość składania wniosków o zwrot kaucji lub sald przez użytkowników systemu viaTOLL.

 

 

Użytkownicy systemu viaTOLL mogą składać wnioski o zwrot kaucji lub sald (albo ich przeksięgowanie) w ciągu 12 miesięcy liczonych od 30 września 2021 r. Termin ten wynika z art. 12 ustawy z 6 maja 2020 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 1087 ze zm.) i upływa 30 września 2022 r.

 

W razie braku wniosku, po tym dniu wszystkie środki pozostałe na kontach w systemie viaTOLL oraz kaucje za urządzenia zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego.

 

Żeby odzyskać zwrot kaucji za urządzenie lub środki z salda umowy viaTOLL na konto bankowe należy:

 

  • przesłać podpisany formularz reklamacyjny oraz zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy na adres kontakt@etoll.gov.pl, aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie. Na jednym formularzu można dopisać dowolną liczbę urządzeń
  • przesłać podpisany formularz reklamacyjny na adres kontakt@etoll.gov.pl z dyspozycją zwrotu środków znajdujących się na umowie viaTOLL na wskazany rachunek bankowy
  • złożyć dyspozycję zwrotu salda lub kaucji w swoim Internetowym Koncie Klienta w zakładce „Komunikaty” i dołączyć zdjęcia urządzeń pokładowych

 

Żeby przeksięgować środki z konta viaTOLL na konto rozliczeniowe w systemie e-TOLL (trzeba już posiadać konto w e-TOLL):

 

  • przesłać na adres kontakt@etoll.gov.pl podpisany formularz przeksięgowania środków z viaTOLL do e-TOLL i dołączyć zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy (w przypadku przeksięgowania kaucji)

lub

  • złożyć bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta (MOK) e-TOLL dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz przeksięgowania środków z viaTOLL do e-TOLL

 

W MOK e-TOLL nie można zwrócić OBU w celu odzyskania kaucji.

 

Więcej informacji TUTAJ.

Infolinia dla użytkowników viaTOLL

Informacje dotyczące zasad zwrotu środków z wygaszonego systemu viaTOLL można uzyskać w całodobowym Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta e-TOLL. Kontakt z infolinią:

 

  • 800 101 101 – numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce,
  • +48 22 521 10 10 – numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.

 

Pytania można również zadać korzystając z elektronicznego formularza na stronie etoll.gov.pl.

 

Źródło: Ministerstwo Fninansów/KAS

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).