Użytkownicy systemu viaTOLL mogą składać wnioski o zwrot kaucji lub sald (albo ich przeksięgowanie) w ciągu 12 miesięcy liczonych od 30 września 2021 r. Termin ten wynika z art. 12 ustawy z 6 maja 2020 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 1087 ze zm.) i upływa 30 września 2022 r.
W razie braku wniosku, po tym dniu wszystkie środki pozostałe na kontach w systemie viaTOLL oraz kaucje za urządzenia zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego.
Żeby odzyskać zwrot kaucji za urządzenie lub środki z salda umowy viaTOLL na konto bankowe należy:
Żeby przeksięgować środki z konta viaTOLL na konto rozliczeniowe w systemie e-TOLL (trzeba już posiadać konto w e-TOLL):
lub
W MOK e-TOLL nie można zwrócić OBU w celu odzyskania kaucji.
Więcej informacji TUTAJ.
Informacje dotyczące zasad zwrotu środków z wygaszonego systemu viaTOLL można uzyskać w całodobowym Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta e-TOLL. Kontakt z infolinią:
Pytania można również zadać korzystając z elektronicznego formularza na stronie etoll.gov.pl.
Źródło: Ministerstwo Fninansów/KAS